سرعت‌بخشی در حرکت به سمت تولید داخلی خودرو
تاریخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

اسماعیل نجار سه‌شنبه شب در آیین افتتاح حمل نخستین محموله خودرو از منطقه تجاری ارگ جدید بم از طریق راه‌آهن با اشاره به صنایع عظیم خودروسازی واقع در منطقه ارگ جدید اظهار داشت: باید تنگ‌نظری‌ها را کنار گذاشته و از امکانات موجود به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: از تمام سرمایه‌گذاران خارجی که در این مجموعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تشکر می‌کنیم، اما لازم است تا حرکت به سمت تولید داخلی سرعت بیشتری پیدا کند.

استاندار کرمان دو مقوله کیفیت بالا و قیمت پایین را دو استراتژی مهم رقابت در بازار دانست و افزود: خودروسازان باید هرچه می‌توانند قیمت را پایین برده و کیفیت را ارتقا بخشند.

نجار انتقال خودروهای ساخته شده از ارگ جدید از طریق ریلی را مقرون به صرفه دانست و گفت: برای جابه‌جایی این تولیدات 5 هزار تریلر که معادل 10هزار خودرو است در جاده‌ها تردد می‌کرد که در جابه‌جایی ریلی در بسیاری از هزینه‌ها اعم از جانی و مالی صرفه‌جویی می‌شود.

مهرداد پاسیار مدیرکل راه‌آهن استان کرمان نیز ایمنی را از جمله ویژگی‌های راه‌آهن در مقایسه با جاده دانست و گفت: سالانه شاهد حوادث بسیار ناگواری در سطح جاده‌های کشور هستیم که با استفاده از جابه‌جایی ریلی می‌توان این آمار را به شدت کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول سالانه 30 هزار دستگاه خودرو از طریق راه‌آهن جابه‌جا می‌شود، افزود: به طور متوسط هر واگن در سال بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار خودرو را حمل می‌کند که با 5 هزار دستگاه تریلر حامل خودرو برابر است.

به گزارش فارس، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی بارگیری نخستین محموله از تولیدات مدیران خودرو برای حمل از طریق راه‌آهن به سراسر کشور آغاز شد.



|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: پيشرفت , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید